Vardagen tuffar på

Då kanske det är dags att kika in här igen. En härlig fredag utan stress i skolan som ligger i bakhuvudet. 
Igår började vi ny kurs, med kursintro på engelska. Det är fyra internationella studenter som läser kursen ihop med klassen, och därför kommer föreläsningar och material vara genomgående på engelska. Dock kommer vi få skicka in arbeten på svenska. 
När frågan om vi måste prata engelska på seminarium kom upp så var svaret att "nej det måste ni inte om ni känner att det är svårt, då får en lärare översätta" HAHA! löjligaste någonsin ju... Jag pratar hellre på engelska själv än att en stackars lärare ska behöva sitta och översätta det jag säger till engelska åt mig!
 
Jag hade en komplettering från förra kursen som jag satt och fixade till idag. Förutom det har jag inte gjort mycket vettigt. Städat ur Chilous kattlåda och bytt ut sanden är väl det enda som kan räknas som produktivt.
Uppgiften jag fått komplettering på visste jag redan att jag skulle få komplettering på. Boken man behövde för att göra den hann jag inte få tag på innan uppgiften skulle in, och skolans bibliotek hade inte boken inne som kurslitteratur eftersom lärarna glömt att berätta det. När jag åkt ända till Borås bara för att sitta med boken fick jag till svar av bibliotikarierna att "nej vi visste inte det, men vi har beställt den, så den kommer om en till två veckor". Ja men va bra...
 
Dagen innan uppgiften skulle in (typ en halvtimma efter jag redan skickat in arbetet) skrev lärarna om detta och att de som inte fått tag på boken kunde få förlängning. Så jag var redan förberedd på att komplettera källorna som saknades. 
 
Jag längtar så efter våren och sommaren, samtidigt vet jag inte rikigt vad jag vill göra med den. Som det ser ut nu så blir det väl jobb på Maxi. Men jag kollar flera dagar i veckan efter något annat/kompletterande som drar sig åt webb-hållet. Det verkar dock inte finnas många sommarjobb på den punkten. Jag hittar desto fler jobb på heltid som låter jättekul! 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0