och så var resten av helgen...

Det har varit en skön och avslappnad helg.
Lördagen spenderade vi med frisbeegolf och sedan hade vi en trevlig kväll hos Lukas mamma med familj. 
Det kom fram jäger, och jag vaknade något mer bakis än förväntat på söndagen.
 
 
Men efter lite mat o så, så mådde jag bättre och vi begav oss mot Kungsbacka för att åka till havet med Albin och Maria. Det gick inte riktigt som vi ville. Tåget åkte tio meter innan det stannade. Det var något fel på tåget och där satt vi och glodde på perongen som fortfarande syntes bredvid tågets bakre del.
Dem sa att de behövde starta om tåget, och efter ett tag släckte dem ner hela tåget så det var bäcksvart  - vi var ju lixom i Lisebergstunneln. Dem sa ingenting.
Efter nästan en halvtimmes väntande gick tågvärden förbi och mumlade något om att öppna en dörr ut till perongen. Så vi följde efter och hann med nästa tåg. 
 
Även det tåget kom sent, och blev stående flera gånger vid signalfel.
En och en halv timme tog det att ta sig till Kungsbacka, och det påminner mig om att jag ska ansöka om ersättning.
 
När vi sedan kom till Kungsbacka var det molnigt, och vi bestämde oss för att inte åka till havet. Vi hamnade på en pizzeria för att fördriva tiden tills Albin och Maria kom tillbaka och när vi var klara där visade det sig att de inte ens hade åkt än utan att de tyckte vi skulle komma dit.
 
Så vi gick hem till mamma o pappa för att låna bilen, men när vi väl var där ringde dem igen och frågade om vi ville spela minigolf.
Himla velande, men det blev minigolf istället och medans vi spelade så sprack det upp och blev jättevarmt och härligt!
 
Efter att vi spelat och jag förlorat så blev det glass, och sedan drog vi oss hemåt igen.
Resten av kvällen spenderades med serier och film. 
 
Nu är det ny vecka, och jag är ledig hela veckan! Därför ska jag köra hårdträning och sola om vädret håller sig fint! Idag ska jag dessutom iväg och luncha med Carro!
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0