dag 19 Florida

Idag har varit en vanlig, men lite mer händelserik dag.
Jag matade katterna imorse när den ena fick för sig att rymma. (Nu pratar vi huskatter alltså) Så jag sprang efter och fångade honom. Nugget heter han. Ganska söt, men han gillar tydligen inte att bli upplockad...
 
Blödde som bara den, och sved ganska rejält, men jag hoppas mest på att jag inte ska få något stort ärr... Jag skulle dock vilja påstå att det ser värre ut i verkligheten än på bilden, men ibland måste man testa saker för att lära sig!
 
Sedan kom Don, killen som kör oss till Walmart ibland, förbi, och sa att Walmart hade ringt och sagt att vi skulle åka och hämta grejer hos dem även fast vi fått veta att vi inte skulle få något mer förens på måndag.
Förstörde alla våra planer.
Kady var fortfarande kvar hos sina föräldrar sedan Thanksgivingfirandet eftersom hennes bil behövde åka in på verkstad så det var bara jag och Alison där. Alison stannade kvar på gården och jag fick åka med Don ensam till Walmart för första gången.
Don pratar snabbt, grötigt och med en jäkla lantlig dialekt så jag fattar typ hälften av allt han säger, men jag fattar bra mycket mer nu än när jag hörde honom första gången i alla fall så det gick bra.
 
När vi matade kattdjuren fick jag mata Blizzard, den vita tigern, för första gången. Han var jättesnäll!!
Dem har varnat mig för att han brukar få utbrott ibland, speciellt när det är någon ny där, men han bara låg där och grymtade medans han snällt åt. Så himla fin är han!
 
 
Efter vi var klara för dagen åkte vi till Walmart för att shoppa lite.
Jag köpte uppföljarna till The Hungergames, eftersom jag läste ut den igår, och så köpte jag en jäkla massa nagellack! haha!
Tänkte köpa flipflops, eftersom mina gick sönder i Miami, men dem hade bara gigantiska storlekar så jag sket i det!
 
Nu äter jag pumpkin pie, smakar typ som mjuk pepparkaka, fast i pajform! Gott!
Vi håller på att laga lite thanksgivingmat eftersom vi gick en massa "färdigpack" som bara var att slänga in i ugnen från Walmart när vi var där och hämtade grejer på förmiddagen, och eftersom djuren inte kan äta det så fick vi dem!
 
Här har ni lite bilder son jag tog med mobilen under dagen! Den första är på en av alla katterna (dock inte galningen som rev mig, sedan har ni gården, framsidan och baksidan på de två följande bilderna, och den sista är på utsikten jag har när jag står och diskar alla djurens burkar o grejer!

Kommentarer
Postat av: Mamma Anna

Första bilden liknar Pillan! Det låter som om du har det underbart där borta. Bara lite avundsjuk! :) Sköt om dig. Kram

2012-11-24 @ 14:51:26

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0