sova kan man göra någon annan gång!

Då känner jag mig äntligen som en människa igen, efter en natt med ordentlig sömn!


Så i Lördags började vi alltså hos Marcus. Vi hade det trevligt hos honom ända tills tjugo i tolv. Då tog vi en buss ner till tåget, och sedan tog vi tåget mot Gbg. I Mölndal stannade tåget och dem sa i högtalarna att vi fick åka buss in resten av resan. Vi tänkte inte mer på det utan gick upp till bussen.
Vi försökte komma in på trädgårn, men misslyckades och hamnade istället på burger king!

Det var mer när vi skulle hem som vi kanske skulle ha tagit mer notis om det är med bussen, för tåget hem gick inte, och ersättningsbussen hade precis gått när vi kom fram till stationen. Suck!
Men min underbara pappa kom och hämtade oss med bilen och körde oss hem. Klockan var dock tio i fem när jag kom i säng, och jag skulle upp igen mindre än tre timmar senare.

Jag vaknade tjugo i åtta, koko i huvudet, och fruktansvärt trött. Skakis försökte jag få i mig lite kaffe, och jag satt och tittade på när jojo, emma och mamma packade bilen.

Kvart över åtta åkte vi iväg mot Göteborg för att sälja på en bagegeförsäljning vid slottskogen.
Regnet öste ner, och vi byggde ett litet tak med en pressening. Mamma och pappa åkte, och kvar stod jag, emma och johanna helt blöta, och försökte få ordning på alla påsar och lådor som fyllde hela bilen.

Världens jobbigaste tant försökte köpa skivor av oss redan innan vi hade klivit ur våran bil, och sedan stod hon och påpekade om och om igen att vi borde ha nån slags pinne i mitten av taket för at det lutade ner där.
"Fast vi har ingen mer pinne" snäste jag tillslut till henne.

Försäjningen gick ganska segt i början, och det gick bäst i slutet, men det var ingen dunderförsäljning som vi hade räknat med. Fast det verkade inte vara det hos någon annan heller direkt.
Vi gick glada där ifrån med 253 kronor var, mamma och pappa kom tillbaka och vi tryckte in allt som var kvar i bilen och åkte och åt på donken. Det enda vi hade ätit på hela dagen var frukost, och när försäljningen var slut var klockan tre så vi var ganska hungriga.

När vi kom hem la jag mig framför Avatar och somnade nån dryg halvtimma. Sedan vaknade jag och gjorde inte så mycket tills vi åt middag och sedan dess har jag sovit. Äntligen ordentligt med sömn!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0