skadade armar och sladdande bilar

Hallå där!

Igår var jag väldigt smidig. Jag och syrran tittade på film, och så började jag plötsligt pilla på en nagel som var lite sönder. Ni där ute (i alla fall tjejer) kanske vet vad jag menar med att det absolut INTE går att sluta pilla på en söndrig nagel när man börjat. Så jag pausade och sa att jag bara skulle klippa nageln.
"Skynda dig" säger syrran.
Ja då ska jag ju så klart skynda mig och springer rätt in i dörren som sitter fast med en sån där kil i golvet.
Det var armen som tog smällen. Rätt in med armen i det fina guldhandtaget, men en spetsig "vacker" plupp som prydnad längst ut - den fick jag rätt in i armen. Jäklar vad ont det gjorde! Jag började grina, och efter det kunde jag knappt röra armen, jag fick en fin bula, plus att jag skrapade bort huden där jag smällde i armen. Lovely!



Idag blev det Halkan på Stora Holm!
Jag var så galet nervös! Vi började sakta med 30 km/h på en kurvig väg med vatten på.
Det gick bra, och så, men sedan  skulle vi köra samma väg i 75 km/h.
Ja det gick helt klart sämre. Sladdade runt och åkte av vägbanan upp på en uppåtlutande asfalterad backe mot skogen. Men det gjorde vi allihop så...
Skitläskigt var det, och jag kände mig smått chockad efteråt, sedan började jag gapskratta för mig själv i bilen, och nervositeten släppte.
Efter det fortsatte vi med att testa olika hastigheter, sladda i en rondell, och väja för "älgar" och "bilar" (stolpar i marken)

Vi slutade med hårda inbromsningar på torr asfalt, och sedan åkte vi hem.
Väldigt roligt och lärorikt! Men jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver uppleva det på riktigt!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0