lokalt strömavbrott

Det kliar lite i fingrarna när jag sätter i sladden till kameran in i datorn.
Min lilla älskling har stått på hyllan alldeles för länge.
Jag hinner inte fota, och när jag hinner är det så skönt att bara slappa att jag inte har fantasin till det.
Men jag måste nog ta tag i mig själv och fota NÅGOT, vad som helst typ - Snart!

I morse blev jag väckt av mamma. Hon hade en ficklampa i handen och sa:
Det är strömavbrott, och har varit det sedan klockan 04.00, när ska du upp? du får sätta på väckning på mobilen.
Det var bara fem minuter tills jag skulle gå upp, så jag drog mig ur sängen direkt istället.
Plötsligt kändes det som om vi bodde mitt på landet och inte mitt i "stan"!
Mamma räckte över ficklampan till mig, och jag vandrade runt i vårat mörka hus. Att sminka sig var sjukt svårt. Jag såg ingenting, och misstänkte att jag skulle vara helt randig av foundation i ansiktet när jag kom till jobbet, men konstigt nog var jag inte det.

Jag glömde min lunch i all förvirrning, och stod och frös fingrarna av mig när jag skrapade både in och utsidan av bilen - japp, det var frost på hela insidan av vindrutan... känns ju sådär bra.
Motorvärman var ju inte på eftersom strömmen hade gått.

När jag kör iväg hemifrån Ser jag gatulyktorna lysa bara några kvarter bort.

På jobbet funkade elen precis som vanligt.



Kommentarer
Postat av: anna

inte ens jag hade strömavbrott här borta bland åkrarna ;)

2010-11-16 @ 18:11:16

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0