Ibland funderar jag på om jag borde spärras in på psyket...

...För det är något konsligt med min hjärna!

I går kväll somnade jag antagligen runt elva.

Jag vaknar och känner mig jätte stressad, och är så trött att jag inte fattar hur jag någonsin kommer orka med denna dagen. Jag hoppar in i duschen, duschar och torkar mig. Jag går in till mitt rum och plockar fram leggings och strumpbyxor. Jag går in till badrummet för att hänga upp min hadduk. Jag slänger en blick på klockan. Vänta nu? Jag går in till mitt rum och tittar på både väggklockan och väckarklockan. Jo men dem är samma som i badrummet. Klockan är 00.32! Halv ett på natten!
Jag går in i badrummet en extra gång, och sedan in i köket för att kontrollera att jag inte sett fel.
Varför i helvete är jag uppe och duschar en och en halv timma efter att jag gick och la mig?

Helt klarvaken lägger jag handduken på kudden och försöker somna om. Det går inte.

När jag vaknar - vid rätt tid denna gången - står mitt hår åt alla håll. Jag kan nämligen inte duscha på kvällen och sova med blött hår, för då kan jag inte visa mig ute. Så illa blir det.

Nu i efterhand fattar jag inte vad som flög i mig.

Jag blev inte väckt av väckningen, ändå gick jag upp.
Varför kollade jag inte på klockan INNAN jag hoppade in i duschen.
Jag var ovanligt, omänskligt, trött för att ha gått och lagt mig vid elva.
Ingen annan var vaken, mamma och pappa brukar vara vakna när jag går upp.


Kommentarer
Postat av: Caroline

HAHAHHAHAHA det var det roligaste jag hört på länge!!

2010-11-30 @ 20:35:26
Postat av: Anonym

HAHA tildimuss! hahahaha XD

2010-12-01 @ 19:16:33
Postat av: anna igen

jag sitter här o garvar .... !!! HAHA

2010-12-01 @ 19:19:33

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0