Vad som hänt sen sist

Idag är en sån där dag när man gör allt man inte ska göra. Eller inte det att jag inte får nått gjort, jag gör bara fel saker än jag borde.
 
Jag har skrivit ungefär fem ord på min rapport, och läst igenom kanske två stycken av texten. Jag ligger hyfsat bra till ändå, så jag känner mig inte stressad, men det vore så skönt att bara få lite inspiration och ta tag i det. Det ska vara inne på torsdag. Egentligen är det söndas som gäller men på fredag drar jag till Lanzarote, så jag har min deadline på torsdag!
 
För tillfället är det 19 grader på Lanzarote. Vore najs med något varmare, men vi får väl se. Prognosen för nästa vecka verkar vara typ 19 grader med risk för regn en hel del dagar. Vi får väl shoppa i så fall. Det är rätt skönt att bara få en paus från vardagen, även om sol och att bli lite brun hade vart väldigt härligt!
 
Igår var typ första gången jag fattade att jag ska vara borta från Lukas och Chilou i en hel vecka. Hade en hel del ångest. Förutom den månaden jag var borta precis när jag och Lukas träffades så har vi varit ifrån varandra i två dagar som längst tror jag. Och bara det var väldigt jobbigt. Det kan dock vara ganska bra att vara ifrån varandra lite ibland tror jag. Men det lär bli tufft!
 
I helgen fyllde pappa 50, och vi hade en härlig fest. Mycket mat, prat, och dans! 80 och 90-tal dundrade ut från högtalarna, och vi dansade oss svettiga. Idag fick jag hemleverans på överbliven mat, som delats upp på tre hushåll. Vi fick huuuuuur mycket som helst. Fisksoppa och chili con carne rinner snart ut ur frysen, och vi har bröd och tacochips för ett helt kompani. Läsk, som vi knappt dricker fick vi oxå en sex xtycken flaskor. De får väl sparas till nästa fest och bli blanddricka helt enkelt! 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0