2 februari 2015

Plötsligt infann sig ett enormt sug att skriva av mig. Jag vet inte om detta betyder någon slags återupplivning av bloggen, det återstår att se. Så eftersom det var ett tag sedan sist så kan vi väl köra en liten återkoppling på vad som hänt sedan julen.
 
Jag insåg att det var den 17 December jag bloggade sist, så om vi vrider tillbaka klockan till december 2014:
Julen spenderades i Kungsbacka. Vi åkte hem till mina föräldrar dagen innan julafton och hade uppesittarkväll med bingo. Julafton spenderades alltså även den hos mina föräldrar med Johanna, Alex, Lukas och Chilou. 
Chilou lyckades försvinna och vi letade efter honom i säkert 40 minuter i rädslan om att han på något vis lyckats smita ut när vi öppnat någon dörr. Han hade gått och lagt sig i en garderob och sov där helt ovetandes om kaoset som pågick utanför.
 
 
 
Juldagen var vi istället med Lukas familj, lite mer folk och rörelse och Chilou gick och gömde sig bakom en tv och sov där gott hela kvällen. Vi hade en jultomte till barnen, och julklappsleken och en stor skaldjursbuffé. Skönt att slippa julbuffé två dagar i rad!
 
 
Nyår spenderades även den i Kungsbacka, hos Albin och Maria. Vi hade en grymt trevlig kväll med quiz, trerätters, ölspel och tolvslaget uppe vid vattentornet. 
 
Sedan kom januari och vi hade bestämt oss för att en gång för alla ta tag i våra liv. Vi införskaffade varsin Fitbit aktivitetsarmband, och har promenerat ända sedan dess. 
 
 
5:e januari fyllde Anna år, och vi var ute och åt tapas för att fira detta! 
 
 
Skolan drog igång och tillbaka till plugget, som jag förövrigt redan är trött på igen. (Jag satt och kikade på lite jobbannonser förut och är så grymt sugen på att börja jobba och få användning av det jag lärt mig - och tjäna pengar såklart) 
 
Sedan tog Anna examen och det blev examensfest med blandade människor i alla åldrar. Även det var en väldigt trevlig kväll! Hurtiga som vi blivit gick vi sedan hem därifrån mitt i natten. Dryga fyra kilometer, och över hela johanneberg. 
 
Sedan fyllde Lukas år dagen efter, och vi gick faktiskt ut och spelade en runda frisbeegolf! Riktigt kul att komma ut igen, jag har faktiskt saknat det! Det är både kul och ett trvligt sätt att umgås och röra på sig samtidigt!
På kvällen bjöd vi på middag, både Lukas och min familj var här och vi hade det riktigt mysigt!
 
 
Nu i helgen hade vi Lukas 25-årsfest i Vallda bygdegård. Det var maskerad och vi hade en riktigt lyckad och rolig kväll! Massa att städa igår dock, men vi (mest jag, medans lukas var bakis och pratade i telefon med säkert 20 pers) städade på och fick sedan skjuts av världens underbaraste föräldrar ända hem. Vi lämnade dessutom bort Chilou för första gången, och Lukas fantastiska föräldrar fick äran att passa honom.
 
 
Chilou har föresten blivit kastrerad, det var en hemsk erfarenhet!! När vi fick hem honom var han helt drogad och kunde inte resa sig och gå förens morgonen därpå. Jag sov knappt någonting på hela natten eftersom jag var rädd att han skulle ramla och slå sig eftersom han ville sova i vår säng. Nu är han dock som vanligt, och vi har inte märkt någon större skillnad på honom. 
 
Jag har säkert glömt en massa saker, men det är i alla fall en kort summering av senaste månaden!
 
Vi har hunnit vara magsjuka, och därmed slarvat jättemycket med både mat och träning de senaste veckorna. Det är dags att skärpa sig och återgå till hur duktiga vi var de tre första veckorna av januari!! Beach 2015 är vårt år!!
(min beach 2015 startar dessutom i Mars när jag ska till Lanzarote för att fira att pappa fyller 50, dags att skynda på!) 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0