livets svårigheter

Idag har varit en pluggdag.
Jag började med föreläsning i skolan. Störigaste tjejen bestämde sig för att hon skulle sitta vid en dator i vår föreläsningssal och chatta och fila naglarna medans vi försökte lyssna på allt annat än hennes knapprande på tangentbordet. 
 
Vi satt alltså i en datasal, hon gick inte i våran klass, och hon satt och skrev långa romaner till någon kompis på facebookchatten. När hon väntade på svar filade hon naglarna. Störigaste ljuden när man försöker lyssna på en föreläsning. 
 
Efter föreläsningen åkte jag i alla fall hem. Åt lunch och satte mig och pluggade.
Chilou ville såklart vara med på alla vis. Han klättrade på datorn, låg på bordet bredvid datorn och tittade på, lekte med fransarna i mina byxor och la sig till sist och sov i mitt knä. Där har han nu legat i två timmar. Mysigaste katten! 
 
Nu är jag trött i huvudet av allt skrivande, och jag lägger det åt sidan tills imorgon.
Imorgon ska jag förövrigt på nått avdelningsmöte på jobbet. 
 
Life's hard. Nu blir det soffmode...
 

 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0