Mobilanpassning på bättre vis

Ny vecka och ny kurs.
Jag har tappat lite av mitt aktiva bloggande. Jag har ingen inspiration till det, och så glömmer jag bort det hela tiden. Ni får istället följa mig på mitt instagramkonto för katten om ni vill se om jag lever. Där uppdaterar jag titt som tätt.
 
Nu har vi som sagt en ny kurs i skolan, och en rolig sådan. Den handlar bland annat om anpassning till mobila enheter. Vilket känns både kul och användbart! Jag själv använder ju ipaden mer än datorn i dagsläget, så jag vet ju själv hur störande det är att komma till webbplatser där innehållet inte är anpassat för olika skärmar. Det värsta av allt är när man kommer in på mobila sidor so man inte kan komma till ordinarie hemsida på. 
 
Ett skitbra exempel på det (om ni är intresserade) är Svenska spels hemsida. HÄR har ni ordinarie hemsida, och HÄR har ni mobilvarianten (det går att kolla även på en vanlig dator) Jag kom in på mobilsidan med min ipad, och kunde inte på något sätt komma in på ordinarie hemsida. Så sjukt dåligt!! 
 
Så jag ska jobba för en bättre mobilanpassning för världen!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0