Plugg plugg o lite annat trevligt

Igår var det handledning i skolan klockan ett. Vi var där i kanske en och en halv timma max och sedan kände vi oss klara så vi åkte hem igen.
Väl hemma satte jag mig ner och åt, och en stund senare kom Lukas hem från jobbet. 
Vi drog iväg och spelade frisbeegolf, och denna gången testade vi den kortare banan. 
Efter vi spelat klart skulle vi ner på stan, så vi svängde förbi hemma och bytte om, och sedan åkte vi igen.
 
Vi hamnade på Chez där vi käkade hamburgare och drack öl i kvällssolen. Så fort solen gått ner blev det dock kallt. väldigt kallt.
 
Efter några timmar där blev det ett avsnitt Game of Thrones innan det var dags att sova.
 
Idag tänkte jag plugga hemifrån. Inte för att jag är lat, utan för att jag känner att jag kommer få mer gjort. Föreläsningen i skolan är klockan ett till tre. Så ska jag ta bussen en och en halv timma innan det, och på bussen blir det inget vettigt gjort. Och jag vet ju även att jag i så fall kommer komma hem ungefär samtidigt som Lukas, och när Lukas är hemma så är jag inte så sugen på att plugga - om jag inte måste. 
Så istället stannar jag hemma och tittar på distansarnas föreläsning mellan 10 och 12, och sedan har jag massa timmar på mig att plugga här hemma efteråt. Perfekt ju!
 
Men nu måste jag få i mig lite mat innan föreläsningen börjar!
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0