Tandis...

Jag fick en lapp från tandläkaren i början på januari om att ringa och boka en tid. Idag fick jag äntligen tummen ur och ringde dem. De hade en tid nu på eftermiddagen, så jag tog den "för att bli av med det".
 
Började bra med att tandläkaren var jättetrevlig och tog bilder på mina tänder. Sa att varje tand såg fin ut, och sedan kollade han i munnen. Du har hål. aj aj aj Matilda, sa han typ tusen gånger. Fasen.
 
Sen visade han mig hur jag ska borsta tänderna.. jo tack jag vet hur man gör.
Berättade dem gyllene reglerna: #1 Inga sötsaker #2 borsta tänderna och #3 tandtråd
Sen predikade han om tandtråd några gånger till, "även om du inte har några hål mellan tänderna så är det alltid bra"
 
Sen fick jag en ny tid för att borra och gick snopet därifrån...

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0