Hoppas på lite bra karma nu...

Dagen började med att jag gick hem och skulle köra mina föräldrar till stället där deras husbil är. Idag skulle de nämligen hämta upp den.
Mamma kör dit, och dem går in, och jag kör hem bilen. 
Väl hemma tar jag en sväng till affären, köper billigt lösgodis, och lite annats smått o gott. 
Lämnar grejerna hemma och tar mig till Hemköp där min bok som jag beställt har kommit in.
 
Sedan på vägen hem möter jag en liten tant med rullator som frågar om jag kan hjälpa henne upp för sina trappor.
Självklart kan jag det.
Hon har vait och handlat, och nu har hon lock för öronen och knäna gör ont. 
En tjej i butiken hade frågat sin mamma om tanten var full. 
Hon skulle inte ens gått hemifrån om hon inte behövde köpa cigaretter.
Ja hon babblade på. Jag hjälpte henne upp, och hon ville även ha hjälp ner igen för hon skulle till tvättstugan.
"ställ bara in kassen i hallen så tar jag den sen" sa tanten
"ska du inte ha in sakerna i kylen då, så dem inte blir dåliga?"
"Okej kom in"
Så jag plockade in hennes saker i kylen och hjälpte henne ner för två trappor till tvättstugan.
 
Dagens goda gärning, eller vad!? 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0