sequoia national park

Herre vilken dag vi haft! 
Vi började med att komma fram till att vi ville spendera dagen med att kolla på världens största träd. så vi åkte iväg med det som sikte.
 
på motorvägen utropar jojo plötsligt "kingsburg, en svensk stad" så vi svängde av och tittade på den gsmmaldagsa svenska byn. det var lite kul, men inte mycket att komma med. (alla bilder är tyvärr i kameran, så ni får se allt sånt när vi kommit hem, än så länge får ni nöja er med mobilfoton)
 
vi kom fram till Sequoia som nationalparken heter, men vi hade inte alls fattat hur stort det skulle vara. en timmas bilkörande uppåt på berg så började vi äntligen se de gigantiska träden.
och fasen va coola de var!! 7000 feet upp var vi (2,13 km) och sedan gick vi ytterligare 300 feet upp på en klippa med sjukaste utsikten! typ det vackraste någonsin! 
 
 den tunna luften kombinerat med den höga värmen, att vi gick så mycket, att jag är lite förkyld och att vi ätit dåligt gjorde att jag på eftermiddagen mådde piss. snurrig i huvudet och illamående.
 
så när vi körde neråt igen satt jag och tryckte i mig salta kex för att klara mig till närmsta restaurang.
vi lyckades fatta hur vi skulle göra för att köra manuellt med våran automat-bil, så bilen notorbromsade hela vägen ner. gött!
 
väl framme på en restaurang var jag helt skakis och inte sugen på någon mat alls.
 två color och lite mat senare mådde jag något bättre, och ett dopp i hotellets pool lite senare hjälpte till ytterligare. 
kaos dag! men fan vilka häftiga saker vi fått se! 
 
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0