touched down in the land of the delta blues, in the middle of the pouring rain

Idag har jag fått en del gjort!
Äntligen tvättat. Sjukt skönt, för jag hade så mycket tvätt på hög att det började bli jobbigt att klä på sig om dagarna. Ni vet dem där favvotröjorna som man vill ha på vintern, dem låg alla i tvättkorgen, och det var bara sommarkläder kvar i garderoben. Det är ju inte riktigt årstid att ta på sig dem än...
 
Väckning klockan sju för att börja tvätta, och det bästa som finns är ju när man kommer tillbaka upp och kan krypa tillbaka ner i sängen och sova vidare!
Det jobbigaste är ju dock när allt ska vikas, och alla strumpor ska paras ihop. Suck. 
 
Vart och handlat har jag också gjort, och pantat flaskor. Och en sväng förbi systemet. 
Igår hade jag på diskmaskinen när jag gick och la mig. Den piper jättehögt sju gånger när den är klar. Så jag trodde såklart att jag skulle vakna av det, men på morgonen när jag gick upp så såg jag att den fortfarande var på. Så vaknade gjorde jag allt inte. 
Lite skönt, men lite läskigt. Man hoppas ju att man vaknar om brandlarmet går lixom. Fast det är la lite skillnad...
 
Ikväll kommer Anna hit så ska vi käka middag! Ska bli myyys!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0