When it gets cold and it feels like the end

Jag förvånar mig själv hela tiden.
Jag brukar ha ångest över att hösten är på väg och när folk börjar räkna ner till jul blir jag galen.
Okej, jag hade lite ångest när hösten närmade sig, men just nu tycker jag det bara är ganska mysigt. Det är helt okej lixom. 
Det kan ha att göra med att det ändå regnade hela sommaren, och att vi faktiskt har haft ganska fina höstdagar med sol och färgglada träd. Eller så kan det ha att göra med att jag faktiskt kommer missa hela november - som är den värsta höstmånaden. Det blir ju ganska lätt att acceptera resten av hösten nu innan då.
 
Sen det där med julen. Jag har sett några avsnitt med serier som utspelar sig under julen, och när jag tänker på det så känns det ganska mysigt. Okej nu när jag tänker på det längtar jag ju inte dit, för då är min resa redan över, men själva julen känns helt okej. 
Det kan ha att göra med att jag hoppas jag kommer in på skolan, och att jag i så fall börjar plugga efter julen.
 
Jag har små etapper som gör det hela enklare helt enkelt. Saker att se fram emot under tiden. Då blir inte den annars så gråa hösten, lite mer okej! 
 
(Nu håller vi tummarna att allt går som jag vill också bara! Pretty Pretty Please!)
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0