das högskoleprov

Jag siktade in mig på en plats längst bak i lokalen direkt när jag såg hur platserna var arrangerade.
Jag skulle sitta i matsalen, alltså ganska många människor i samma rum, så kände att jag inte ville sitta mitt i, utan gärna vid en vägg!
 
Platserna är ju dock numrerade, så när dem checkar av sin lista säger dem ett nummer till en.
Jag fick nummer 60. Gick runt och kikade, och upptäckte sedan att det var precis på det bordet jag kollat in!
Tur? eller bara ett sammanträffande? Kändes som ett bra tecken för dagen i alla fall!
 
Sedan började provet med matte, och där fick jag äta upp allt vad tur heter.
Det gick så dåligt! Stressad som bara den gissade jag bara på de sista uppgifterna, och när jag försöker tänka efter hur det gick i början av första delen minns jag inte ens.
Sen började nästa del, och den gick lite bättre, och tredje passet gick ännu bättre.
 
Sedan ändrade jag teknik på nästa matte del, och hann med allting mycket bättre! Hur många rätt jag fick har jag dock ingen aning om, men jag hann med allt till skillnad från första omgången i alla fall.
 
Sedan var det ett till läs-test, och därmed skulle ett av läsdelarna försvinna. Självklart var det den tredje provperioden - alltså den jag tyckte kändes bäst som försvann!
 
Är inte alls lika trött i huvudet som jag var förra gången jag gjorde högskoleprovet.
Känns ju skönt, fast det kanske är ett tecken på att jag inte kämpade nog??
Nu har i alla fall rätt svar kommit ut på deras hemsida, så jag ska kika in och räkna på hur många rätt jag fick!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0