Dag 1 Florida

Första dagen här har varit full av intryck, information och engelska.
Jag vaknade före väckningen, och kunde inte somna om, så efter att ha legat där ett tag så gick jag upp.
När tjejerna hade vaknat åt vi frukost, mitt paket med tvättmedel (som jag dumt nog hade lagt som et var rätt ner i resväskan) hade läckt ut överallt, så jag tömde hela väskan, och sedan klädde vi på oss och åkte iväg till sanctuaryn som ligger ungefär fem, tio minuter från vårt lilla hus.
 
När vi kom dit är det första jag ser en söt björn vandra om kring längre bort. Detta är på riktigt!
Vi börjar med att fylla i papper som ska läsas igenom och signeras.
Efter det är det dags att börja med dagens sysslor.
Vi började med att städa i fladdermössens bur. Vi skrapade upp fruktrester och annat skräp från sanden och det satt en fladdermus och sov i ena hörnet. Resten var instängda i innomhusburen.
Sedan gick vi vidare in i nästa fladdermus bur, och där satt det så kallade flying foxes, dem såg precis ut som fladdermöss enligt mig, men mycket större!
En av dem böjde sig och tvättade sig själv medans jag gick förbi, och sedan glodde han rätt på mig.
Han var typ läskig och jättesöt samtidigt!
 
Efter det gick vi in till skunkarna och städade i deras bur. Dem var huuur söta som helst!!
Blev typ lite småkär i dem. Ville bara gosa med dem. Men det får man inte göra, för då kan dem bitas, och när dem bits så har dem tydligen otroligt starka käkar för sin storlek, och dem håller fast och släpper inte taget.
Bast att hålla armarna i styr.
Dem var i alla fall jätte sociala, och sprang runt våra ben, och ställde sig på bakbenen och nosade på oss.
 
Efter det fick jag titta på när Alison la upp kött till kattdjuren. Jag fick hjälpa till att hälla på vitaminer.
Efter det skar vi upp frukt till fladdermössen.
Sedan kom en man som hette Don förbi. Han brukar tydligen hjälpa till med trasiga grejer, och vid matning av kattdjuren och så vidare.
 
Vi åkte med honom till Walmart för att hämta upp mat med kort eller utgånget datum, men som fortfarande är brukbart. Så vi gick in på deras lager, som förövrigt inte alls är uppbyggt på samma sätt som vi har det på jobbet där hemma! skulle vilja påpeka att vårat system är bra mycket bättre, men det är bara jag.
Vi hämtade kött, och frukt, och packade upp det på flaket. Sedan åkte vi tillbaka till sanctuaryn.
Väl tillbaka igen gick vi för att mata kattdjuren. Shit va coolt asså!
Jag fick hålla mig på avstånd och sotd vid "köttvagnen", men häftigt var det!
Jag hoppas jag får chans att hjälpa till med det nån gång! Alla djuren var så himla vackra. Och vilda.
Ljuden dem lät, sättet dem betedde sig på när vi närmade oss dem, och dem visste att vi kom med mat.
Så himla smarta djur. Tigrarna, och pantern var speciellt vackra!
 
Efter att vi matat djuren och tagit hand om maten vi hämtade på walmart var det våran tur att få äta!
Efter maten hade vi mest städ och disk kvar att ta hand om, så vi fixade med det, och när vi tillslut var klara var det så mörkt att vi knappt såg vad vi gjorde. Det finns inga lampor på hela området utomhus, så det är inte lätt att jobba då!
 
Nu sitter jag i huset igen, och har ätit lite middag. Är väldigt trött, men vet inte om det beror på jetlagen eller på att jag jobbat hela dagen med så mycket ny info i huvudet.
Har inte tagit ett enda foto än (förutom några på planet med mobilen) har varit så fullt upp hela tiden att jag helt enkelt inte hunnit. Och när vi var klara för dagen så var det som sagt helt mörkt så då gick det ju helt enkelt inte!
Det får bli en annan dag helt enkelt!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0