En inblick i att jobba i butik i juletid

Trött, hungrig, trött...
Än är det inte ens i närheten av galet på jobbet, julhandeln börjar nog ordentligt imorgon (så alla får lön), och på lördag är jag förberedd på KAOS! Men även om det inte börjat än så märks det att det är på gång, och man blir så trött av det ständiga ljudet av prat och kundvagnar, frågot hit och dit om vart allt möjligt finns. Trängseln om att försöka komma fram till hyllan.
Orkar dock inte stressa. Säger jag nu, kommer antagligen stressa sönder på lördag, men ska försöka att inte göra det. Det hjälper ju lixom inte ändå.
Dock blir det som en tjock hinna över hjärnan. Av allt ljud och tröttheten alltså...
"It's the most wonderful time of the year" nja inte riktigt om man jobbar i butik! 
 
Men efter jag har jobbat hela helgen är jag ledig flera dagar, och då ska jag fira jul och bara mysa! Så jag ska sikta in mig på det, så kommer helgen nog gå fort!
 
Mitt nagellack som jag målade igår är redan sönder.
Är helt öm i fötterna också, för det blir så mycket extra springande när man ska visa kunderna runt i hela butiken, och gå in på lagret och trycka sig in längst in i kylen för att få fram ett paket med inläggningssill, och sedan ska man ut igen. Kylarna är fulla såhär års. Och det är då extra många frågar om saker, och så ska man försöka se om man har mer på lagret. Det är inte lätt ska jag säga er! Tre rader med vagnar, och så ska man hitta en liten låda som kanske finns på någon av dem vagnarna. 
 
Nej nu är jag hungrig! Måste ladda upp för imorgon, börjar sex! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

...inte heller om man jobbar med ekonomi...
Men du får gratis träning o bra kondis på köpet, jag bara en f...bak ;)

2012-12-20 @ 20:02:58

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0