Där jag hänger min hatt

Det är ganska konstigt när man tänker tillbaka för ett år sedan.
Förra året vid denna tiden höll jag på att packa ner mitt rum, för strax efter årskiftet flyttade jag hemifrån.
Ett år sedan. Det känns så mycket längre sen. Men ändå inte.
 
Jag minns inte hur första natten här kändes. Jag minns bara att det kändes konstigt att kalla detta för hem.
Inte nu längre. Även om mina föräldrars hus fortfarande är hemma det med, så är detta hemma sedan länge.
Jag trivs här så himla bra. Samtidigt har jag ett sug att flytta till Göteborg just nu.
 
Men nu när jag sitter här med tända ljus och ser mig omkring så känns det bra. Mysigt. Hemtrevligt. Jag.
Även om jag inte gjort om lägenheten på något särskillt sätt som jag kanske gjort om jag med säkerhet vetat att jag skulle bo här längre än ett år (som kontraktet var på) så känns det ändå som en bit av mig.
 
 
Undrar vart jag befinner mig om ytterligare ett år!
  
 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0