förvirrad tjej

Idag är jag förvirrad.
Kom inte in på högskolan, så det blir inget plugg till hösten.
Det känns som att jag borde ta chansen och resa eller nått nu och sedan söka igen till vårterminen.
 
Men som min syster säger så ser jag bara problemen i allt.
Om jag åker ut och reser nu så förlorar jag lägenheten. och det vore ganska skönt att få den i förstahand när andrahandskontraktet går ut vid årsskiftet.
Om jag vill göra om högskoleprovet så måste jag vara hemma i slutet av oktober. Vilket jag borde göra om jag vill ha en chans att komma in i Göteborg. Jag gick in och kollade på statistiken på dem som blivit intagna. Som lägst så låg högskoleprovet på 1,3. Jag fick 1,0 när jag gjorde det, vilket betyder att jag måste sätta mig ner och plugga en massa för att kunna förbättra mig. och högskoleprovet var den jobbigaste dagen ever typ. 
Och det största problemet är att jag inte har någon att resa med, även om jag skulle vilja. 
Och jag vet inte om jag har pengar till att åka ut och resa. eller jag har ju pengar, men jag har sparat dem till annat, så i så fall får jag nog jobba några månader innan jag åker i så fall...
 

Jag skulle kunna tänka mig att jobba nu i några månader till och sedan åka iväg och resa i kanske en, två månader eller något. Tågluffa, eller åka som volontär eller nått. 
Fan man vill så mycket men man gör aldrig något av det... 

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0