Grillning på Tjolöholm


Medans jag jobbade kom Emma och Jojo och handlade mat.
När jag slutat jobba hoppade vi in i bilen och begav oss iväg till Tjolöholm för att grilla!

När vi kom fram och skulle betala för parkeringen (20kr/h) så var det en snubbe som jobbade där som sa att det inte gick några vakter där på kvällen, så att vi kunde strunta i att betala. schysst!


Vi vandrade iväg mot havet, och satte oss under ett träd för att slippa så mycket av blåsten som möjligt.
Engångsgrillen fick fyr ganska snabbt, och den brann på fint.
Men plötsligt släcktes elden och det rykte bara, men vi såg ingen glöd, så vi fick lite panik, och Jojo tog en tändsticka och kastade den på kolen, och elden typ flammade upp igen.
Sedan hände samma sak igen, och vi fattade tillslut att grillen nog var klar att börja grilla på trots allt!

Vi slängde på köttet och spelade lite kort medans vi väntade.
Medans vi grillade så var det en familj med utländskt ursprung som grillade majs, och dem kom och bjöd oss på en.

När jag smakade på den kläckte jag ur mig:
"Den luktar turk"
"Men det är ju för att den är bränd"
förklarade Emma...?

Vi grillade marshmallows och värmde oss framför elden, men tillslut blev det för kallt och vi begav oss iväg mot bilen och åkte hem.


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0