Who let the dogs out?

Så jag tog alltså en långpromenad.
Jag hade egentligen bara tänkt ta en tur runt forsslingan med kameran, men så när jag gått ungefär halva slingan så ploppade en idé upp i huvudet och jag tog upp mobilen och kollade hur man kunde gå till Gåsevadholms slott från där jag var.

Det var hyfsat enkelt så jag svängde av slingan och gick ut på golfbanevägen. Jag gick och gick men kom aldrig fram. Jag började fundera på att vända tillbaka, men då såg jag slutet på golfbanan och därifrån visste jag hur långt det var kvar, och det kändes töntigt att vända tillbaka när jag redan hade kommit så långt.

Väl framme vid slottet så fotade jag lite, och försökte sedan komma fram till om det fanns någon kortare väg hem - men det gjorde det inte. Mobilen tyckte att det skulle ta 57 minuter för mig att gå hem, men det tog "bara" 40!

När jag kommit hem fick pappa hjälpa mig att ta bort en fästing som jag lyckats få på foten, och sedan blev det lunch.

Nu har jag suttit och tittat på hundvalpar till salu och är värsta hundsjuk. Såg världens gulligaste kull med finska lapphundar där bara en av hundarna var "tingade"... sedan hittade jag en kull som var beräknade att födas under v34 i svenljunga som man kunde bli fodervärd åt... men man måste ju ha tid med en hund oxå, och frågan är ju om jag har det!? suck :(


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0