"Bygg ett nätverk"



Idag har jag träffat folk. Jag märker att jag har blivit grymt mycket sämre på namn på senaste tiden.

Om ni inte hänger med så kanske jag ska ta det från början. Jag cyklade ner till Kompetenscentrum idag.
De två som verkar hålla i det vi gör - vad det nu är - berättade om sig själva och sina karriärer i en halvtimma var. Gissa om man höll på att somna.

Det var itne det att det inte var intressant, för vissa delar var ganska intressanta, men det blev bara för långt och för invecklat på detaljer.
I alla fall, efter det så fick vi varsitt papper med en klocka på. Nu ska vi göra en lek, sa en av dem.
"NEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ" skrek det i mitt huvud - men det var faktiskt inte så hemskt.
Vi skulle gå runt och fråga folk vad dem hette. På klockan ett skulle jag skriva in personens namn och den personen skulle skriva in mig på samma klockslag. Det gällde bara att hitta någon som hade samma klockslag som en själv ledigt.

När alla var klara så sa hon "Nu är klockan ett, och nu ska ni hitta den som ni har 'bestämt träff' med"
Vi skulle alltså leta upp personen vi skrivit på nummer ett. Hur fasen skulle jag veta vem som hette vad av alla 20 människorna?
I alla fall, sedan så fick vi ett ämne som alla skulle sitta och prata om med den personen i ett par minuter, sedan sa hon "nu är klockan två" och då skulle man hitta den man skrivit upp där och prata med den.
Det var faktiskt ganska kul, emellanåt. Vissa var väldigt konstiga.

Speciellt en jag pratade med hade jag lite svårt för.
Vi fick samtalsämnet "vad gillar du för egenskaper hos andra människor?"
Jag sa till honom att jag gillade människor som bjuder på sig själva för jag tycker det är härligt.
Han verkade typ stenseriös och sa att han verkligen inte tyckte det var en av de mest "prioriterade egenskaperna" på hans lista.

Så börjde han babbla om hur viktigt han tyckte det var att folk hade sympati för varandra. Sedan sa han att hans bästa kompis inte hade så mycket sympati, men att han vägde upp deras relation genom att ha det.

Oookej... 

Sedan sa jag att jag tyckte en bra egenskap hon andra människor var när de hade lagom mycket självförtroende, alltså inte för lite så att de inte sa nått, men inte heller för mycket så att de blev kaxiga.
Nej det höll han inte heller med om!

Han verkade som om han bara ville säga vilka egenskaper han tyckte var bäst hos hans kompisar, medans jag mer pratade om vad jag tycker är härliga egenskaper hos andra människor.

Sedan började han prata om att han ändrade personlighet när han var med andra människor. Och inte bara lite, så som man kan vara i olika grupper utan väldigt mycket. Han var inte skitso, men det kunde jämföras sa han...


Ja han var lite mysiko... men annars var det flera trevliga människor där!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0