Klantarnas dag




Idag känner jag mig så galet klantig. Men jag är glad ändå! haha!
Jag hade tänkt mig att åka ner till kompetenscentrum lite tidigare så att jag hann snacka med en där som jag hade lite frågor till. Det misslyckades jag totalt med.

Jag käkade tacos till frukost, och sedan cyklade jag iväg typ i "vanlig tid" (Börjar faktiskt bli lite vanligt nu eftersom det är tredje gången)
Och håller på att frysa fingrarna av mig för att det är så jädra kallt. Smidigt planerat.

Sedan går hela föreläsningen -vi lyssnade på en kille som snackade om livet typ, TRE timmar långt!
Men det var faktiskt lite intressant att lyssna, och han var rolig.

Efteråt hittar jag i alla fall hon jag ville prata med och får ställt mina frågor. Dagens lyckande typ!
När jag kommer ut ur huset och ska cykla hem upptäcker jag att jag inte har med mig cykelnyckeln.
Dagens största misslyckande. Jag får gå hem, och skrattar typ åt mig själv hela vägen. Folk måste ha trott att jag var knäpp som skrattade högt för mig själv. Tur att jag var på bra humör i alla fall, för hade jag varit på dåligt humör hade jag blivit så jäkla arg på mig själv.

När jag kommer hem tar jag bilnyckeln, och åker ner för att hämta cykeln.
Jag parkerar på en lastplats och går och hämtar cykeln. Sedan kom ju det jäkla problemet att få in cykeljäveln i bilen. Men jag lyckades efter lite krångel med att fälla ner sätena.
Med lite ömma fingrar kör jag hemmåt. När jag kommer in på gatan håller de vid huset längst ut på med nån betong-lastbil som står mitt i sidled på gatan och blockerar hela vägen. Så jag stänger av bilen och lyssnar på musik i tio minuter medans dem gör klart med det dem höll på med.
De tittade på mig när jag kom och sedan totalignorerade mig tills dem blev klara.
Utan att tacka för att jag väntade eller någonting kör lastbilen iväg och grannen går till sin bil och pillar.

Jag lastade ut cykeln och försökte få tillbaka sätena som de ska vara - vet dock inte om jag lyckades så nästa gång någon sätter sig i baksätet kanske allting brakar ihop...

Det är konstigt hur man vissa dagar kan vara så jäkla sur fast ingenting går emot en, och medans en dag som denna, när ingenting flyter på som det ska, kan man vara så glad ändå.

Nu ska jag äta lite mera tacos! Man får ju passa på när det för en gångs skull finns goda rester hemma!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0