Jag blir bara så trött



Nu vill dem att jag ska gå på kompetenscentrum tre dagar i veckan.
Jag vill ju bara ha ett jobb, inte springa dit och "lära känna" gruppen med andra arbetslösa, och "lära känna mig själv". Ge mig bara en praktik då, så tar jag den! seriöst. Jag orkar inte hålla på. Det är säkert jätte bra, men jag har redan haft en jobbcoach i tre månader. Jag har redan gjort CV, jag har redan gjort låtsas intervjuer! Varför ska jag behöva göra det igen då?

Jag skulle hellre jobba varje dag i veckan än springa dit och bara "ha diskutioner som inte ens handlar om arbete, bara för att vi ska lära känna varandra". Då lär jag hellre känna människor jag kan komma att jobba med, än folk som jag efter tre veckor ändå antagligen aldrig kommer se igen.

Okej, dags att sluta sura kanske...
Men jag blir bara så deppig på hela situationen, jag kanske skulle hoppat på och pluggat på högskolan direkt istället?


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0