Smidigt

Jag vandrar mot bilen, ska äntligen få åka hem och ha helg. Galet trött efter en tuff vecka.
Låser upp bilen, och sätter mig ner. Lägger väskorna på sätet bredvid.
När jag ska sätta in nyckeln i tändningen så är den plötsligt borta.
Jag lyfter på väskorna, tittar under sätet.
Jag går ut och tittar om nyckeln sitter kvar i låset, och trampar på något, men tänker inte mer på det. Den satt inte kvar så jag fortsätter leta i mörkret.
Jag går ur bilen igen för att titta om den ligger på mitt säte. Nepps. Jag trampar på det hårda igen.
Då tänds ett ljus, och hjärnan kopplar samman situationerna. Jag tittar ner och flyttar på foten. där ligger den. Blöt. Mycket smidigt.

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0