Jag lagar pizza

"Sara Leeeeeee the fun part of cooking"

Nu har jag gått och sett det paketet på jobbet i flera dagar, och jag har blivit så sjukt sugen på att göra egen pizza! Så nu händer det!

Efter jobbet gick jag in och handlade, jag skulle handla mjölk, chokladdricka och smör, det var det som stod på "listan".

Första påsen fyllde jag dock med saker vi inte skulle ha.
Jag köpte lite bröd, och sedan fyllde jag den med pizza saker.
Jag köpte degen, kebabkött, skinka och ost. (Tomatsås fanns i degpaketet)

Sedan fyllde jag den andra påsen med saker vi faktiskt behövde, och åkte hem.

I morse var det lite halvläskigt att slira iväg i snön, och jag märkte av att bilen inte riktigt gillade vädret när vi åkte iväg efter att ha stannat i korsningar. Men annars märkte jag inte av halkan.

Nu till själva pizzabakandet!

Jag läser på förpackningen och ser vad man ska göra.
"Öppna burken genom att dra bort den tryckta etiketten med början vid pilen och fortsätt tills den brister och lätt kan öppnas henom en vridning med båda händerna." 

Okej det står ju klar och tydligt att jag ska börja dra bort etiketten, så det gör jag. Plötsligt smäller hela paketet till och en del av degen sticker ut.
Jag skriker till. Livrädd. Jaha, var det sådär det skulle gå till?
Degen har antagligen jäst. Frågan är om det är något positivt eller negativt? Men eftersom det är lång tid tills "bäst före datumet" så antar jag att den fungerar bra ändå.

Okej, nästa punkt.
"Rulla ut degen på en plåt och sprid ut tomatsåsen över degen"

Jag lägger ut degen på lite bakplåtspapper, och börjar banka på den. Sedan läser jag vad jag ska göra igen.
Rulla ut degen. Inte knåda. He He...

Men jag lyckades rulla ut den ändå, som tur var!

Sedan häller jag ut tomatsåsen, någorlunda jämnt. Dags att slänga på ingredienserna!

Kebabkött på ena halvan och skinka på den andra!
Lite lök oxå! mums! Sedan blir det kebabsås på, hoppas den inte är tar slut, för jag köpte ingen ny! :O

Ni lär få höra om det blev en katastrof senare!
Nu är den i alla fall i ugnen! Håll tummarna! :D

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0