Midsommar 2010

(Jag är lite efter med uppdateringen, men här kommer det i alla fall!)


Dagen började med att mamma bakade jordgubbstårta, och sedan tog vi en buss till fjärås runt 11-12.
När vi kom dit blev det välkomstdrink, och sedan sill och potatis till lunch!
Det var härligt och soligt och vi satt ute i solen och njöt.
Vi spelade lite UNO, och sedan vid tre gick vi till lekplatsen där dansen runt midsommarstången hölls.
På vägen dit lånade lilla Sara min kamera och tog kort på allting hon såg. Vi åt tårta, och Sara fick dansat runt stången.


Efter dansen var det den årliga tävlingen som hölls på familjen granns trädgård.
Vi har alltid en tävling som går ut på att man ska utföra vissa saker på en bana så fort som möjligt.
Förra året var nog bäst, eftersom det då innehöll att man skulle hoppa upp och ner på studsmattan tio gånger.
Att bara göra det är svårt nog för dem vuxna, men att samtidigt skynda sig - ovärdeliga minnen och galet mycket skratt blev det! I år var det en lite lättare bana, för deras skull.

Efter tävlingen åkte jag med bussen hemåt, men busschauffören glömde stanna när jag skulle gå av, och jag som redan tänkt skynda mig fick ännu mera bråttom.
Jag hade tjugo minuter på mig att gå hem och lämna filtarna och byta om och packa med mig det jag behövde till Carro, innan jag behövde gå om jag skulle hinna med 17 över tåget.
När jag var hemma kom jag på att jag kunde ta bussen som skulle gå om tio minuter.

Hemma hos Caroline - vi skulle egentligen vart fem pers som skulle gjort något, men alla hoppade av en efter en så det slutade med oss två - så bestämde vi oss ganska snabbt för att vi skulle åka in till slottskogen och grilla.

När vi satt på tåget in såg vi stora gråa moln som hopade sig över hela Göteborg.
Vi som knabbt hade några kläder på oss...
Vi tog en spårvagn in, och frös redan när vi kom fram. Vi satte oss ner bland människorna, men grillen vägrade starta, och tillslut hade vi inga tändstickor kvar, så vi gick till pressbyrån och köpte mackor.

Vi satt och åt mackorna under ett par träd, och plötsligt kommer två killar med en cykel fram och frågar om vart man kan köpa mat. Dem börjar fråga en massa om midsommarafton och Göteborg, och det visar sig att dem är från Argentina (tror jag?). Till slut börjar dem bli jobbiga och frågar om vi ska ses.
"I can bring a good book from argentina... and we can learn you spanish"


Efter att killarna fattat att vi inte var intresserade och gått, så satt vi kvar ett tag. Men sen bestämde vi oss för att bege oss hem till Carro igen. Vi åt middag med Carros familj och deras gäster vid ett på natten, och sedan la vi oss i Carros säng och tittade på film tills vi i princip somnade.

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0