London bridge is falling down

Torsdag 10 Juni

Hela dagen gick åt att packa, och fixa inför resan. Vi skulle åka hemifrån klockan 19:00 för att vara på flygplatsen i god tid. När vi kommit dit var det bara att sitta och vänta eftersom det var Göteborg city vi åkte ifrån - dem har typ fyra affärer för er som inte varit där.
Planet vi skulle åka med blev försenat där det kom ifrån, och istället för att gå klockan 22 flyttades det fram till 22:40.
 När vi var på väg in i planet började flygvärdinnorna ropa åt oss att skynda. Det visade sig att flygplatsen stängde klockan 23, och om vi inte han lyfta innan det så skulle vi inte komma iväg alls.

Vi hann som tur var, och flygturen ner var skumpig och guppig. När vi tagit oss igenom stansted airport och tullen var väskorna redan där, och vi gick och köpte bussbiljetter.
1 timma och 30 minuter senare stannade bussen på Victoria station, och vi vandrade mot lägenheten mitt i natten. När vi kom fram var klockan 3 (engelsk tid) och vi började bädda sängarna direkt, och gick och la oss.

Fredag 11 Juni

Vi vaknade runt tolv, duschade och gick mot mataffären för att köpa frukostmat och lunch. Vi gick tillbaka till lägenheten och åt lunchen - ingen idé att lägga tid på frukost så sent ;)
Efter det gick vi till Victoria station och köpte en veckas busskort, och tog sedan buss 211 till Hammersmith för att gå på Primark.

Vi var inne på Primark i flera timmar, och en kvinna tyckte mamma hade en "Funky haircut".
Efter det hittade vi ett apotek och köpte en massa vitaminer för min förkylning.
Sedan tog vi bussen tillbaka in till London och åt middag på en pub där matchen mellan uruguay och frankrike pågick. Efter det gick vi hem och slappade resten av kvällen.

Lördag 12 Juni

Vi åt frukost och tog sedan bussen till Portobello road i Notting hill för att gå på marknaden.
En hel väg fylld av saker, den första biten var antikviteter, sedan kom det mat, blommor, och så vidare. Solen sken ute, och jojo fick köpt en orange klocka.

Tussles a la Maria Montazami ;)

Efter att vi gått hela vägen vände vi tillbaka och försökte hitta någonstans att få i oss lunch.
Vi hamnade på en liten pub där det var fullt av folk, och jätte dammigt.

Efter lunchen tog vi bussen hemåt och gick genom green park och St james park där vi möttes av en massa människor som cyklade nakna. jag menar verkligen massor. Ville dock inte ta kort på dem värsta...

Vi gick hem för att gå på toa och hämta en filt, och gick sedan tillbaka till St James park där vi satte oss i solen och spelade yatsy.
På vägen hem handlade vi mer mat, och sedan åt vi nachotallrik till middag.

Söndag 13 Juni

Vi gick och handlade vatten till lägenheten och sedan gav vi oss ut på stan. Vi tog en buss till Camden, där vi gick på ännu en marknad och tittade på saker. Vi åt thaimat ur som vi köpte på marknaden, och sedan vandrade vi längs floden ner till regentspark. Där drack vi kaffe och tittade på när folk spelade cricket.
Efter det tog vi en bussar hemåt i en omväg för att få se lite mer av stan.

Måndag 14 Juni

En shoppingdag på Oxfordstreet var vad det blev av denna dagen.
Det blev en fikapaus på starbucks, och en lunchpaus, annars var det shopping, shopping, shopping!

Tisdag 15 Juni

Även denna dagen tog vi en buss till Oxfordstreet där vi gick lite i affärer, för att sedan ta en buss till leicestersquair där vi tittade om dem hade några billiga biljetter till någon rolig musikal.
Det var ingen rolig som gick där det fanns några billiga biljetter. (Den enda roliga som gick var lejonkungen, men där var det svindyrt)

Vi åt istället lunch på en mexicansk restaurang, men eftersom vi satt ute och det blåste en massa så bestämde vi oss för att åka hem och ta på oss mera kläder. Efter att vi gjort det så tog vi en buss till waterloo där vi gick längs Themes, och sedan vandrade tillbaka över vattnet över "Harry Potter bron"  - Millenium bridge.
Där tog vi en buss hem, och dagens middag blev chips eftersom ingen var sugen på något efter den enorma lunchen.

Onsdag 16 Juni

Vi började dagen med att packa våra väskor och väga dem så att dem inte skulle väga för mycket (max 15 kg).

Vi tog en buss till Monument, och gick sedan över London bridge för att kunna ta lite kort på Tower bridge, och gick sedan till Tate modern museumet - boooooring!!

Efter det gick vi för att äta lunch, och vi hamnade på Covent garden där det blev en inte så god lunch.
Efter det köpte vi med oss lite starbuckskaffe och satte oss på trafalgar square i solen.

Vi köpte lite kyckling och åt den tillsammans med nudlar i lägenheten till middag.

Torsdag 17 Juni

Väckningen stog på 7:30, men jag vaknade istället av att telefonen ringde. Det var bengtssons trafikskola.
"Jag vill sova" tänkte jag, och la på. Efter det ringde dem igen, och jag tänkte att "jaja jag får la svara då", men när jag svarade var det helt tyst, så jag la ner telefonen och tänkte "guuud va tidigt det är".
"Var det väckningen?" frågar jojo som vaknat. "nej det ringde" sa jag "jaha, men vi ska ändå upp nu" sa hon, och jag tittar på klockan 7:25.

Vi var tvugna att lämna lägenheten vid nio för att dem skulle hinna städa innan nästa familj kom dit. Men vi fick lämna väskorna så länge, så vi gick till St James park och satte oss och solade.
Jag och jojo gick och fotade fåglar, och sedan runt tolv gick vi tillbaka och hämtade våra resväskor.

Vi tog en buss till Victoria station och hämtade tillbaka våran pant på busskorten.
Mamma blev utskälld och svuren åt när hon gjorde det, för att hon undrade om man fick behålla busskorten.
Efter det gick vi och åt, och sedan tog vi bussen till flygplatsen.
Vi drack den sista starbucksen (</3) medans vi väntade på planet.
Flyget var i tid, men eftersom vi var lite sena så fick vi sitta på olika ställen i planet. (Ryan air har ju ingen numrering på biljetten) Men jag och jojo hamnade bredvid en översminkad tant.
Resan gick bra och när vi landade ringde en triumf signal för att vi landat i tid.... knäppt? ja!

Skönt att vara hemma igen är det i alla fall!