Milano Lördag 13/2-10

Vi vaknade runt klockan åtta, och gick ner för att äta american  breakfast.
Bröd men bacon, nutella, och äggröra bland annat.

Ute var det varm och soligt, och man behövde inte ens jackan!

Efter det vandrade vi iväg mot stan där vi köpte metrobiljetter, och efter det vandrade vi runt, runt i flera timmar.

Jag bestämde mig för att fotografera de förbannade gallersakerna som är överallt i Milano, och som är så djupa att jag inte vågar gå på dem, och sen ville mamma ta kort ner i dem för att visa hur djupa dem var.
Två italienare gick förbi precis då och stannade och började glo ner i dem typ som om det var något där i...

Jag undrar om folk tyckte vi var konstiga!?
Två turister med varsin kamera runt halsen! 
 
Runt klockan ett tog vi metron till Ishallen för att titta på tävlingen.
Det kostade mig och mamma 50 euro komma in på tävlingen i två dagar! helt sjukt dyrt!
Det höll på från klockan 14:30 till typ 18:00.

Efter tävlingen åkte vi tillbaka in till stan, efter att ha märkt att biljetterna för metron visst inte gällde ända dit ut där ishallen låg.

Vi hittade Decathlon, sportaffären min familj spenderar timmar i, när vi är i spanien.

Vi gick in en kvart, eftersom de stängde sedan, och efter det åt vi middag på en mysig restaurang.

På morgonen hade vi gått till receptionen och frågat om de kunde sänka värmen, men eftersom att våning sex var den varmaste våningen så var det redan lägsta temperatur där. Men hon sa att hon skulle se om det gick ändå, och att de skulle öppna fönstrena för att kyla ut det lite.

När vi kom tillbaka på kvällen var det iskallt i rummet.


Skyltfönster!




Någon som hade dött i en olycka här

Mamma tar kort ner i gallergrejjerna

I Milano la dem ner mycket jobb på skylltfönstrena!
Detta var en jätte mysig Hello Kitty affär!

Fotografierna från tävlingen lägger jag upp senare i ett annat inlägg! :)


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0