Välkommen till städbloggen

Nu har jag dammtorkat och dammsugit! Och jag hoppas för allt i världen att jag inte glömt något ställe!
Jag stötte på en förbannad spindel när jag skulle dammsuga. Vi har en dammsugare som man fyller på vatten i istället för en dammsugarpåse, och när jag skulle fylla på behållaren så spolar jag lite vatten först. Vad börjar då inte springa runt i handfatet om inte en stor jäkla spindel!

Ni som är väldigt känsliga djurvänner kanske ska sluta läsa nu... Inte för att jag inte är en djurvän, men spindlar räknas inte som ett djur på min världskarta! Jag sprutade i alla fall tvål på den. Det var det som fanns nära och inte innebar att ta i den. Det funkade ganska bra skulle jag vilja påpeka. Den fastnade i det och stannade där. Vet inte hur det funkar på sikt men förhoppningsvis är tvål giftigt för dem. Usch vilkwen hämsk människa jag låter som!
När jag väl hade börjat dammsuga började jag tycka lite synd om den - men inte tillräckligt för att rädda den!

När jag kom till mitt rum och skulle dammtorka så lyckas jag såklart välta ner en bronspuder burk i golvet så att det flyger åt alla håll. Som tur var var det ingen som jag använder direkt ofta, så den åkte bara i soptunnan.

Förutom dem små incidenterna tycker jag att jag lyckades ganska bra och jag hoppas som sagt att jag inte missat något för då kommer pappa - städgalningen i familjen - att hitta det och påpeka det. Så kommer han att sucka och så kommer han att göra om det själv. Så brukar det i alla fall alltid vara när jag torkat av spisen.

Herre gud jag skulle ju kunna starta en städblogg så mycket som jag har att skriva!
Om du läst ända hit, och läst allt så skulle jag vilja gratulera dig genom att personligen skriva ut ett diplom för att du lyckats ta dig igenom  ett otroligt ointressant, långt inlägg som inte innehåller minsta lilla lärorika information (Förutom kanske det med mitt nya trick för att fånga spindlar)

Nej nog tjatat, nu är det dags för lunch!

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0