söndan!

Måndag och en ny vecka!
Igår va första gången på länge som jag inte ens hann tänka på att det var söndag innan det var dags att ställa in väckningen! Cyklede ner med syrran till Kungsmässan och köpte ett 8Gb usb för 199 kr och sen cyklade jag hem igen, för att byta om till träningskläder.
Typ en halvtimma senare cyklade jag ner till stationen och mötte Emma och sen skjutsade jag henne till gymmet.
Man kan säga att jag var lagom död när jag kom fram, men jag bet ihop och sprang på bandet i 15 minuter utan att klaga. Efter det körde vi hårt tills vi helt enkelt föll ihop döda på stretchmattan.
Sen var det bara att sätta sig på cykeln och skjutsa tillbaka emma till stationen, och medans jag satt och slet, så satt hon och käkade choklad...
Vi började prata om att vi ska fortsätta och öka på längden vi springer på bandet, men att vi typ måste ta med oss egen musik snart för att det är så tråkigt att bara springa där. så säger Emma att man måste ha musik med bra takt, och jag tillägger att "ja det är ju inte direkt bra att springa till celine dion 'my heart will go on'"
Och så blundar jag och gungar i takt samtidigt som jag börjar sjunga på låten. Sen öppnar jag ögonen för att märka att jag helt plötsligt cyklar mot ett dike och massa gräs istället för att fortsätta på cykelbanan, så vi flyger upp på gräset, skrikandes, och får värsta skrattattacken.
När jag äntligen slutat skratta och kan cykla igen märker jag att ån är på andra sidan av cykelvägen och att vi lika gärna kunde åkt ner där!

Jag cyklade hemmåt, och halvt död, efter alla backar är jag nästan hemma när en stor gren ligger över vägen. Jäkla blåst! Jag får helt enkelt gå av och lyfta över cykeln.
Skönt att komma hem och få en varm dusch!

Efter det blev det top model 12, och sedan tittade vi på previlage som vi var tvugna att spela in eftersom det kom samtidigt och sedan blev det middag och film!
Helt plötsligt var klockan mycket och jag som inte ens hunnit tänka på att det var söndag och skola imorgon! Helt galet skönt att slippa den ångesten hela dagen! :D

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0