Photoshoot i fjärås

Idag var det som vilken dag som helst i skolan, och när jag slutade hade jag bestämt mig för att ta bussen ner till lilla Fjärås som är det närmaste stället jag känner till där det finns kossor att fotografera.
Va fan ska hon fotografera kor för kanske ni tänker nu, men det är faktiskt till mitt projektarbete!
Eftersom kossorna snart tas in för vintern så fick jag passa på nu.



Vi slutade Svenskan klockan två, och eftersom fritidskortet inte gäller fören fyra fick jag helt enkelt vänta i två timmar. Jag satte mig och käkade lite riesen och läste igenom svenskahäftet.
Sedan när klockan va typ fem i fyra så kom bussen och jag gick på.



Men eftersom det inte gick att stämpla mitt kort än så blev chauffören grinig, men lät mig gå på endå, och sa flera gånger "Glöm inte stämpla sen då."
Bussen gick 16:00 då måste man ju gå på lite tidigare så att den kan åka i rätt tid, och jag ska la inte behöva vänta till nästa buss bara för att jag behöver gå på 15:58??

"En busschaufför, en busscahuför det är en man med (o)glatt humör"



Jag kom i alla fall fram, och jag gick runt bland kossorna och kände mig som hemma.
(De kossorna var mitt andra hem under ett par sommarlov när jag var mindre och hade min "kossgalna period")
Jag fottade en massa söta kossor, och sedan helt plötsligt gick solen i moln och regnet började ösa ner.
Ungefär som på film när vädret växlar på 2 sekunder...

Jag skyndade mig med att lägga ner kameran i väskan, och innan jag var klar var jag redan helt genomblöt.
Jag bestämde mig för att ta vägen förbi mitt gamla hus, eftersom jag redan var så böt så spelade det ju ingen roll om jag gick en omväg till busshållsplatsen.



När bussen äntligen kom var jag iskall och ville bara hem.
Jag lyckades trycka in "stoppknappen" när jag försökte sätta mig ner samtidigt som bussen åkte, och fick ropa "Oj, det var jag" till chaffisen.
-Det va samma oglada chaufför som när jag åkte dit en timma tidigare...

När jag äntligen var tillbaka i civilisationen i Kungsbacka så stötte jag på den sjungande killen på stationen.
-Han som står med solglasögon och ipod och sjunger hårdrock högt för sig själv...


Kommentarer
Postat av: Emma

sista bilden = sjukt ball!

2009-09-25 @ 14:09:33
URL: http://grannis.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0