Det var nästan ett skrattretande erbjudande

Det var nästan ett skrattretande erbjudande jag fick härom veckan - bara det att det inte va särskillt roligt - när jag stötte på en spindel i källaren.

Okej vi tar det från början.

Jag gick nere i källaren och skulle helt oskyldigt lägga lite kläder i tvätten, när plötsligt en stor spindel täcker hela mitt synfält.
Den var på golvet framför tvättmaskinen, och jag skrek självklart till  - av ren rexlex (Ni har inte sett dem så skratta inte åt mig!) - och ropade på mamma. Det brukar vara pappa som är förstahandsvalet att ropa på, men han var inte hemma just då (eller så sov han??) så det blev mamma.

När mamma kommer ner så är det första hon säger:
"Du får hundra kronor om du tar ut den"
Jag som är helt panikslagen säger bara att aldrig i livet!
Hon fortsätter att försöka övertala mig, men jag ger mig inte.

Hundra kronor är det ju så inte värt!
Det är inte ens värt tusen kronor!

Och det sa jag oxå. Så det slutade med att hon klagade på mig och sa att jag aldrig kommer lära mig att övervinna min rädsla om jag inte försöker, men hon fick själv ta ut den.


Är ingen hemma när en spindel går till attack så tar jag närmast möjliga sak och släpper på den.
eller så hämtar jag en burk som jag släpper övert den, så att den kan bli uttagen senare...

Dagens i-landsproblem? haha :P

Kommentarer
Postat av: Malinhe - Fotobloggen!

SV: tacck! :)

2009-09-22 @ 20:30:16
URL: http://malinhee.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0