1 September

Helt galet hur det ena dagen kan kännas som sommar för att sedan nästa dag totalvända och kännas som höst.
Så kände jag i morse!
Igår när jag gick hem var allting sommaraktigt. Träden var gröna, fåglarna kvittrade som vanligt och det luktade sommarregn.
Men i morse när jag går till skolan så är det plötsligt höst grått ute, och överallt på marken ligger gula löv. Till och med gräset på vissa ställen är gult! :O

Kan det bero på att det är första september och man blir mer uppmärksam?

Fast senare idag så kändes det såklart inte alls som höst utan snarare som mitt i sommaren.

Idag har jag varit riktigt duktig :P
Först var det orientering på gympan och vi halkade runt bland bergen i skogen. Efter det gick jag hem och slappade ett tag. Sen åkte jag till friskis, och gymmade med Emma och efter det GICK jag hela vägen hem! :O


Hemma idag på dan hittade jag en massa gamla dagböcker och "mina vänner" böcker från när jag var liten!
Jätte roligt att läsa (ja av det som var läsbart då eftersom alla ord i princip satt ihop och var felstavade, plus att det inte var några punkter)

I mina vänner böckerna som jag hittade, de va typ från när jag var i sex-åtta årsåldern stod det bland annat några svar som dessa:

Hårfärg: Rotfärg (antar att det ska stå råttfärg?)
Hårfärg: just  (ljust)
Favoritmat: Skutbullar
Favoritmat: Mak donalds
Favoritmat: Pag kakor
Favoritmat: pletar
Favorit musik: Fränds (bandet friends antar jag!?)

Här kommer lite utdrag från min dagbok!

10 September 1998
JoHaNna spRAg övERvÄgEN UTAn at TIta sEj FuR

24 December 1998
JulAFtOn vi HUdE SkoJ Vi fIK pOTaTis SöTbulAR ocK MaSOr i PriSENt KamEra oCH dej DaG BoK KlädEr BreV. HolaRE SMykEn sKåp NyKELHolaRE pENoR teLeFÄRn Bok En RInG som enDrAR färJ HejDÅ SÄrA duG bok

31 December 1998
HeJ SäRA RoseN LÖnD (Dagbokens namn??) IDAg vuR jaG ÖpE LegRE en 12 FÖr jag jIK oCH La mej HAlv eTT På NaTen oCh Det VAr NyårsafTON jag Och MiN FaMIlJ VA HoS JOaKim Vi HAde JETe skOj HejDÅ RoSEn LöND

11 Februari 1999
IdAg sKA BamSe KLuben På SKaTjaKt nu ÖndRArnI VaD SKaten ÄRfÖrnotT GoDISmaSoraVGodIs Vi SÅgeNSsöRövaRbÅT ute TiLl haFs ocH Vi sÅG en LiTEN jsjÖRÖvare sOM hoPA På BamsEMAmma oCH TOg kaTaN FAst Vi HaDE kopeJEraT HejDå RosEN LÖnd

Ja och så fortsätter det! HAHA jag var så sjukt dålig på att skriva när jag var liten!
Jag skrev aldrig punkt som ni märker, blandade alltid stora och små bokstäver, men mitt allra problem var att göra mellanrum mellan orden. Läraren sa till mig att hålla en tumme mellan varje ord så att jag lärde mig att göra mellanrum, men tillslut började jag göra jätte stora mellanrum bara för det...

Nu vet ni massa om min dag.
Nu ska jag snart däcka framför tv:n!
Är HELT slut!




Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0