Gapskrattets dag

Dagen började med engelska med Miss T, och fortsatte med håltimma med Elin.
Vi gick till hemköp och köpte godis och sedan satt vi i "klamydiasoffan" och käkade, feta som vi är :P

Efter det var det filosofiprov och det var så sjukt svårt att det va galet plus att om man svarar fel så får man minuspoäng.

Efter provet hade vi svenska och sedan slutade vi, och Anna, Carro och jag tog tåget in till Göteborg.
Vi käkade god sallad på "Paprika" och kikade lite i några affärer. eller snarare en.
Sedan när vi gick för att köpa godis såg jag dagens första "kändis", Nilla från "Riverside".
Anna som hade kommenterat på tåget in till Gbg att det skulla vara kul att se någon rolig kändis tyckte det hade varit roligare om vi sett typ Måns istället för Nilla.
Vi tog en vagn till bergakungen, fast vi åkte en omväg och fick en liten rundtur i Gbg på köpet.
När vi var på järntorget ser jag plötsligt Måns utanför, och ropar "Där är han" och båda anna och carro tittar ut "var? var?" och så fick anna se honom trotts allt.


När vi kom fram till hållplatsen kunde vi inte bestämma oss för om vi skulle gå av på den eller nästa, men när vi stått stilla ett tag bestämde vi oss för att vi lika gärnakunde gå av på den vi stod på, så Anna flög rakt in i dörren och försökte trycka upp den. (Hon trodde att det var en gammal dörr som man skulle trycka upp dörren själv på)
Jag reste mig lugnt upp medans anna stod och boxades med dörren, och tryckte på öppna knappen.
Jag plockade upp annas jacka som hon glömt på sätet, och gick mot dörren.

Plötsligt vaknade carro till liv och sprang upp i panik från sätet som ett skrämt rådjur, och rusade mot dörren.
Efteråt kunde vi inte sluta skratta för att hela situationen var så komisk.
Och när vi skrattade åt det typ en halvtimma senare trodde anna fortfarande att det var hon som hade tryckt upp dörren, och då fick vi ännu ett gott skratt.

Medans vi sitter inne på bergakungen och väntar på att klockan ska gå ser jag dagens tredje "kändis", en kille som var med i Idol, men som åkte ut innan kvalet.

Vi tittade på filmen, the ugly truth, och skrattade lite mer, och sedan när den va slut såg vi världens fjortis med världens mest tuperade hår.

Efter det tar vi en vagn till centralen och sätter oss med varsin kaffe, eller anna o carro drack chai, och medans vi står i kön så går anna plötsligt före en liten tjej och beställer, o jag o Carro ba "ehm anna? du kan ju inte gå före" o hon ba "ooj, förlåååt" och jag och carro får ännu ett gapskratt, medans anna får värsta dåliga sambetet.

Medans vi sitter och dricker så ringer anna sin mamma, och vi får reda på att Nicklas i idol har gått vidare och vi blir värsta glada. Inte för att vi känner killen, men han går ju trots allt på våran skola, så vi sitter med mobilerna redo att börja sms:a så fort vi får besked hemifrån att man slussarna är öppna.

När espresso house stängde tog vi tåget hem, och nu är det snart dags att se resultatet på kvällens idol!

Hoppas ni haft en lika rolig dag som jag, fast jag tror knappast att det går, för jag tror inte jag skrattat så mycket under en dag på lääänge! :D

Kommentarer
Postat av: Marcus

:O Var provet svårt??

2009-10-02 @ 23:24:10
URL: http://gyllis.blogg.se/
Postat av: anna

alltså matilda du skriver en massa konstig skit i din blogg om mej jämt (o allt stämmer inte) :O :P hahaha

jaja en väldigt kul dag var det iaf :D

pussss på er <3

2009-10-06 @ 17:04:34

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0