Förlåt, men det blir ett tråkigt inlägg utan bild!

Idag var det nationella provet i Svenska B!
Själva provet var ganska lätt, eller ja, om jag fattade rätt då! :P

Det konstiga var bara själva upplägget. Först skulle man sitta i salen i en timma, efter det fick man antingen sitta kvar, eller gå till en datasl för att skriva rent.
-Okej det va la jätte bra, men man kunde ju prata med varandra och byta ideer om man ville!?
- Man kunde gå till sitt skåp och läsa i papper om det var något man inte visste vad det var för något
- Man kunde kopplat upp sig på intenett för även om dem sa att det skulle ligga nere så gjorde det inte det.

Efter ett par timmar hade vi lunch, och då kunde man ju också prata med andra!?
Det var la snällt mot oss, men på alla andra nationella prov jag haft har det varit mycket högre "säkerhet" mot fusk! Man har absolut inte fått pratamed varandra, och knapp gå på toaletten. Eller okej det har man visst fått, men ja ni fattar grejjen!

Jaja efter provet så blev det fika på Kungs, och sedan blev det hem där jag skulle försöka ringa och boka tid för att ta bort mina stygn. Det var så lång kö att dem inte ens kunde sätta upp mig i kö :S hur konstigt är inte det??

Ja så jag hamnade alltså inte ens i kön, utan får la försöka ringa imorgon istället.

Imorgon ska vi förresten försöka ta oss ner för att få svininfluensa sprutan!
Fast någon sa att man behövde betala om man gick till en vårdcentral man inte var skriven på, så jag tänkte försöka ringa dem och höra, men dem hade stängt telefonväxeln för dagen! :/

Vi får la helt enkelt se imorgon! men på internet står det att man kan ta med sina barn till vårdcentraler där dem inte är inskrivna, så då borde det la inte kosta??

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0