Jag kan bara inte längta till julen..!

Jag förstår inte hysterin över jul! Det går inte in i mitt huvud hur folk orkar springa runt och stressa upp sig över att köpa en massa prylar, och mat för tusentals kronor, bara för EN dag!

Det är den 15 NOVEMBER människor! Det är redan julpyntning i alla affärer och nu saknas bara julmusiken.


Okej okej julen är mysig, men vad gör man egentligen på julafton??
-Jo man sitter där, umgås, käkar godis, käkar gröt, käkar mer godis, och lite till, och sedan glor man på kalle anka, precis som man gjort i 18 år redan, och sedan käkar man ännu mera godis, och sedan käkar man middan, och efter det ligger man i soffan och vill spy men man fortsätter ändå knö i sig mer godis... ja o sen blir det julklappar...

Hela dan som man väntar på är ju egentligen bara tråkig, och man gör ju inget!
Om det är något som är kul med julen så är det ju förberedelserna. Typ baka pepparkakshus, klä granen, och göra marsipanfigurer
.

Fast jag är ju typ den enda i sverige som inte blir helt exalterad när julen närmar sig.
Jag åker hellre iväg till nått varmt skönt land och solar och badar istället för att sitta hemma i mörka sverige och hoppas att det ska snöa när allt som bara kommer ner från himlen är regn, regn och regn.

Förra året var en bra jul, förutom att jag låg och hade frossa och var sjuk då.
Och julen 2006 var också rolig.
Varför?? jo för att vi var utomlands dem åren.


Jag kan hålla med om att julen är en bra sak för att värma upp sveriges mörka kalla vinter, och jag tycker julstämningen är sjukt mysig - när man väl kommit in i den.
Men ja tycker det är så galet onödigt att allt bara laddas upp inför en dag, och sedan är det över. Då sitter man där på julafton med världens förväntningar, och sedan händer inget.

Allt man väntar på hela dagen är typ kalle anka, julmaten och presenterna. Det är dagens händelser, resten är bara att sitta och slöa och knö i sig godis.

Visst att man umgås, men jag kan lika gärna umgås på nått annat sätt än just det här.
Lika gärna som att slänga iväg massor av pengar på julklappar till folk - som man knappt ens vet om dem verkligen vill ha - så kan man göra nått skoj ihop för dem pengarna istället.


Alla tycker jag är helt knäpp när dem hör att jag inte älskar julen, men jag skulle helt enkelt hellre bo i ett varmt land och slippa sveriges mörka kalla vintrar och all julstress!



Kommentarer
Postat av: aaaaaaaaaaa

Julen är mysig! punkt slut

2009-11-15 @ 22:04:42
Postat av: arne gbg

va det den bästa jul låten du kunde hitta ?

2009-11-16 @ 13:08:13
Postat av: Moster

Men daaa, kom ner till oss då för schutton!! Puss på dig! ;)

2009-11-17 @ 19:52:46

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0