Våffeldagen!

Från videor till min dag ida då. Som de flesta kanske vet så är det ju Våffeldan idag! I princip den enda dan på hela året jag äter våfflor. Jag tror till och med att jag äter Semlor oftare xD

I morse hade jag i alla fall ingen engelska så jag började inte fören klockan 10 över elva. Så jag satte glatt väckarklockan på 9:10 så att jag både fick sovmorgon och hade god tid på mig.
Men plötsligt mitt i min sömn väcks jag av något - Det är Jojo, min syrra, som sticker in huvudet genom min dörr och säger att jag måste vakna för att han som ska mäta vattenpumpen är här, och hon och mamma måste åka för att hon ska hinna med bussen. *Suck* jag tittar på klockan, halv åtta. Ännu mera *suck*!

Jag säger visst och lägger mig ner i sängen. En stund senare ropar gubben att han e klar och jag går ner och låser garagedörren efter honom, och går direkt tillbaka till min säng. Jag sover tills väckningen ringer, och sen går jag upp och duschar.

Lite senare vandrar jag iväg till skolan för att ha svenska i en kvart. Vi skulle jobba med våra redovisningar, eller vad man ska kalla det för och bestämde ämnen alla skulle leta reda på fakta till själva hemma, sen gick vi och hämtade våra jackor och  vandrade hem till mig för att äta våfflor till lunch.

Efter endel röj får vi i oss våfflorna som inte smakar särskillt mycket, men är ganska goda ändå, i alla fall tillsammans med glass och sylt!
 

Efter Våfflorna dukade vi undan och Anna och Marcus i princip sprang tillbaka till skolan fast vi hade 25 minuter på oss. Så när vi kom fram hade jag både håll och var helt slut.

Efter det var det bara spanska kvar, och den var ganska lugn och skön för Boel pratade, vi fick tillbaka prov, och sedan började vi titta på en film.

Efter det var dagens två lektioner slut och jag gick hem. Hemma gjorde jag varma mackor och tittade på Vänner och nu måste jag gå och tömma tvättmaskinen, så att jag kan få några kläder att ha på mig tills imorgon.

Pusshaaj <3

Förresten, hittade en rolig reklam xD



Kommentarer
Postat av: Marcus - MED - C

Helt okej våfflor på våffeldagen, fast de inte smakade så mycket :P



2009-03-25 @ 21:37:38
URL: http://metrobloggen.se/gyllis

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0