Picknick i slottskogen



Studeiedag, och jag vaknar klockan 11:06 av att Elin sms:ar mig "Msn möte =)" jag kliver upp och går ner nyvaken till källaren och sätter på datorn. Medan datorn startas får jag ett nytt sms, av Carro som löd nått liknande "Mötet har börjar du är sen" ja ba vafan??Jag har då inte fått veta nått om nått msn möte klockan 11 på morgonen. När jag loggar in möts jag av miljontals klagomål  som t.ex. om att jag inte får följa med, och att detta kommer synas på skola 24...

När vi bestämt vilket tåg vi ska ta in går jag och duschar, och sedan, kvart över 1 tar jag tåget mot kållered. Jag möts av Madde på tåget, och sedan hoppar Carro och Anna på i Anneberg och Lindome.


När vi klivit av i Kållered och gått till hållplats B  kommer Elin och lite senare kommer bussen där Marcus och Jossan Var med. i Bussen var det typ 70 grader och vi höll på att svettas ihjäl. Klagade gjorde vi oxå, men lite senare längtade vi tillbaka till värmen. I slottskogen var det nämligen svinkallt.


När vi gick av bussen märkte Elin att hennes mobil var borta, och hon försökte ringa till Västtraffik utan att lyckas. Vi begav oss inåt slottskogen utan mobilen för att hitta en bra picknickplats.



Vi hittade en plats och slog läger, och snart hade vi startat grillen. Hamburgare stod på menyn, som Elin och Marcus inhandlat igår.



Marcus var grillmästaren och medans vi väntade på grillen drack vi varmchoklad och åt vaniljdrömmar. Lite senare behövde Carro, Jossan och Anna gå på toa, och medans de var iväg fick vi riktig fyr på grillen!

Vi bestämde oss för att käka upp hamburgarna innan de andra kom tillbaka, så att de skulle tro att vi inte ätit några, och att de fyra nya hamburgarna på grillen var de första.
 

bild1:Hamburgare o potatissallad bild2:tant bild3:de kommer tillbaka från toan

Medans de var borta kom även en tant och gick förbi oss för att titta vad vi höll på med, och sedan gick hon tillbaka och gick samma väg som hon kommit, det var värsta fult!
I alla fall, när de kom tillbaka o frågade om det var de första hamburgarna så svarade vi ja, och de trodde oss, så när vi erbjöd anna att få den första hamburgaren så undrade hon varför det var så få bröd.
Det var kul! x)


Efter att vi käkat grillade jag, Elin o Carro marschmellows! :D



Efter att ha käkat de megastora kanelbullarna, som förresten inte alls va så megastora, så var allting bara blött kallt, och jobbigt så vi bestämde att det var dags att åka hem.

Vi lyckades i alla fall stanna i ungefär två timmar, och förrutom vädret så tycker jag att det var mysigt och ganska lyckat!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Matilda, du glömde säga att ja smsa men de inte kommit fram!!!!!



Kul dag annars förutom regn :D<3

2009-03-09 @ 20:21:04

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0