*Vink vink* från suomi!

Hej alla goa och glada!
Sitter här i finland efter en ganska jobbig dag.
Det jobbiga beror på hur jag mått - vilket är ganska dåligt. Har mått illa hela dan och haft huvudvärk nästan lika mycket.
Men kvällen avslutades i alla fall trevligt med middag med morfar, som jag inte träffat på ett bra tag, och hans fru.
Det blev ganska mycket prat på finska så jag fick inte sagt eller förstått så mycket mer än ett par ord här o där.
Lite småtråkigt, men det e ju inte mitt fel att när jag pratade flytande finska vid tre års ålder så va ja även inne i trots åldern vilket slutade med att jag inte ville kunna finska mer och bara sa "mamma jag förstår inet" när hon pratade finska med mig. Och jag kan ju inte hjälpa att när vi försökte lära oss finska i typ femman så slutade våran finskalärare efter ett år.  Jag kan inte heller hjälpa att morfar börjar glömma av svenskan och inte kan säga lika mycket till oss ¨på svenska längre - och då blir det såhär!

Men imorgon ska vi träffa gammelmormor, mammas bröder, våran moster och hennes dotter, och kanske ett par till, så det blir nog kul! :D 

Nu ska jag lämna över datan till de som står och köar för det har typ gått en kvart nu, o de e bara så länge man får sitta här. Vi får ses när jag kommer hem igen! :D

PUSS! <3

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0