svettigt värre

Jag vet inte varför men idag fick jag sommarlovskänsla för första gången! :D

Vaknade ganska tidigt däremot - halv tio - av att det va jätte varmt i mitt rum, och jag va svin varm, så jag ,kunde inte ligga kvar!  Jag gick upp och duschade istället och efter det kom jag inte på något att göra mer än att gå och posta mammas brev som låg på hallgolvet med en lapp om att vi skulle posta den.

Efter att ja vandrat till brevlådan o tillbaka var jag sjukt varm igen och drog på mig bikinin och började vandra runt för att komma på något att göra. Det slutade med att jag gick ut för att vattna blommorna i trädgården, och jag satte på vattnet till slangen och gick till framsidan för att börja vattna. Slangen var ihop trasslad och vattnet sprutade överallt så ja la ner den på marken för att trassla ur den, men slangen hade andra planer och flög upp i luften och sprutade vatten rätt mot mig. När ja äntligen fick stopp på den vattnade jag blommorna och skyndade mig att stänga av vattnet. Helt blöt var jag, och helt jordig om fötterna eftersom -som ni vet om ni vart hos mig på senaste tiden- vi drenerar om och hela trädgården är en jordhög.

Nu sitter jag här i vardagsrummet med dörren öppen och det känns precis som om ja inte duschat idag än, även man skulle kunna säga att jag redan gjort det två gånger!


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0