Monday morning

Så var helgen över och ännu en sklolvecka börjar...
Nu sitter jag här på webbdesignen i skolan opch tänker på vad som hänt i helgen.
Det började i fredags när jag kom hem möttes jag av min syrra som hade näseblod och jag fick agera sjuksyster med hennes kompis hjälp. Efter att blodet bara fortsatte att rinna hur mkt som helst fick farmor komma över tills mamma kom hem. När farmor väl kom hade det slutat blöda, men nu kände hon sig istället lite snurrig.
Senare på kvällen när mamma kom hem åkte de till Sjukhuset för att bränna blodådran som hela tiden gör att hon får näseblod.

Det viktigaste att tänka på om någon har näseblod är:

Att sitta med huvudet nerböjt (inte med huvudet bakåt eftersom blodet då åker ner i magen och man kan spy) med bomulstuss i näsan och klämma på ganska högt upp på näsan samtidigt som man håller något kallt, (is eller en påse med frysta ärtor t.ex.) mot nacken och pannan. Så ska man sitta i tio minuter, och om det inte slutat efter max en halvtimma ska man åka till sjukhuset.


På lördagen gjorde jag inte så mycket, mer än att jag var med mamma i mölndal och letade efter glasögon till henne. Hon behövde smakråd och jag följde med i förhoppning av att få köpt något jag själv samtidigt, och det fick jag vell inte direkt, mer än att vi köpte två filmer.

På söndagen slappade jag mest och sov länge. Vi fick köpt Photoshop 7,0, inte det bästa men tillräckligt mycket bättre än den version som vi hade innan för att det skulle vara värt de 999 kr som det kostade. Jag fick även övningskört! ett STORT steg frammåt för mig dvs. Eftersom jag inte ens minns när jag gjorde det sist. Det måste ha varit någon gång i slutet av november, början av december typ. Nu har vi bestämt att jag ska köra en strecka i ca en kvart om dan för att komma igång ordentligt. Hoppas att det blir av också, för det behöver jag verkligen.

Nu måste jag nog sluta skriva här så jag får gjort något på min blivande hemsida.
Ha det bra tills vidare!

pouss Tilda

Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0