jag bjuder på det...

En tråkig söndag som idag satt jag och övningskörde när jag tänkte tillbaka på alla knäppa saker jag haft för mig när jag var yngre. Så nu tänkte jag dra en av dem för er!

Det var omkring då jag gick i sexan som jag kom på hur otroligt söta kossor var. Ja ni läste rätt, kossor!
Jag bodde ganska nära en bondgård så jag såg de varje dag jag gick till skolan till och med sexan då jag bytte till högstadiet och fick gå till en annan skola.
Jo, jag hade alltså kommit på hur mycket jag gillade dem, och tog reda på allt möjligt jag kunde komma på, som till exempel att kossor har fyra magar, nätmagen, bladmagen, och ja de andra två har jag förträngt sen dess. Massor av onödig fakta lärde jag mig i alla fall. Och ett tag ville jag till och med bli bonde när jag blir stor. Det är defenitivt inget jag vill bli numera, men jag har däremot en liten plats i hjärtat för de där kossorna i fjärås. Även ett par koder jag kom på när jag var i den åldern, efter numrena kossorna har på öronen - Mina favorit kor blev alltså mina koder, och jag har än idag kvar ett par av de koderna.
Hela sommaren i sexan gick jag till kossorna, varje dag jag inte hade något bättre för mig gick jag dit.
Det slutade med att jag gjorde listor över namnen på korna - Jag vet hur det låter, men jag bjuder på min sjuka lilla hjärnas påhitt. Ibland gick jag och en tjej som hette Anna dir och sjöng för korna, deras favoritlåt var en låt som vi lärt oss på engelskan i skolan. Jag minns däremot inte hur den går längre... Vi matade dem och stod där och tittade på dem.
Till slut började jag även "dela ut" kor till mina kompisar. Jag vet, det blir bara sjukare hela tiden! Mina kompisar fick välja vilka de ville ha, och de bråkade till och med om korna.

Helt sjukt var det, nu när jag tänker på det. Men då lät det inte alls lika töntigt och tråkigt, utan det var kul.  x)

Nu var det slut på det roliga och här kommer en liten fin bild på ett par kor för att höja stämningen...



Kommentarer
Postat av: Emmpis

hahahah! min ko hette joppe :)

de kommer jag ihåg ! hahah!

2009-02-09 @ 21:23:16
URL: http://grannis.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0