schlappdag

Första riktiga dan på sportlovet idag då, och jag började dagen med väckning för att gå till tandis klockan 10.20 Trevligt, Trevligt att träffa dem igen (!?)
Efter lunch frös jag skit mycke och jag kom på att det blir varmt om man bakar, eftersom man har ugnen på. (dålig bortförklaring för att få baka kanske..) Syrran tyckte vi skulle baka emmas berömda kladdkakemuffins, så då gjorde vi det!


Bilderna från vänster:


1. Vi blandade, med två vispar så klart, ihop alla ingredienser - Ägg, socker, vannillin, kakao, vetemjöl, salt, smör..
2. Vi slickade av visparna - Ett av de större nöjena  hela grejjen att baka :) super fin bild, men det bjuder vi på!
3. Vi hällde i smeten i formerna, stoppa in de i ugnen i 160 C i 25 minuter...
4. Vi tog ut de, gjorde glasyren och hälde på den, sen väntade vi några minuter o sen käkade vi :D

Medans vi käkade muffinsen tittade vi på full frys och efter det har jag inte hunnit göra så mycket mer än att övningsköra.. Lite stolt e jag faktiskt att jag kommit igång och kör i princip varje dag :)
Japp nu tänkte ja kika på några saker och sen försöka att hitta nån midda.. hela familjen är nere på ishallen utan jag så  jag får la äta själv antar jag :/

See ya later!

Kommentarer
Postat av: Emma

Åååh, ser att min blogg gör någon nytta i alla fall! haha! oooo, mums på dom muffinsarna!

2009-02-09 @ 21:26:38
URL: http://grannis.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0