Muffins <3

Fick lust att baka lite, så jag rotade fram lite ingredienser och bakade muffins! :D



Jag började som sagt med att ta fram alla ingredienser...!






Vispa ägg och socker poröst samtidigt som du slänger in smöret i mikron och smälter det.
När ägget och sockret är poröst häller du i det smälta smöret och chokladsåsen och blandar!




När det är ihopblandat så blandar du vetemjölet och bakpulvret i en skål och sedan blandar du i det i resten av smeten!
När det är blandat och utan klumpar häller du i mjölken och blandar tills det blir en jämn smet!




Glöm inte att sätta på ugnen i tid så att den hinner bli varm!
Jag satte på den innan jag började smöra formen, för våran ugn är ganska snabb! :)

Efter smeten var klar smörade jag alltså formen och ströbrödade den, men har ni muffinsformar så behöver ni ju inte smöra dem!



När ni fyllt formarna till typ hälften så slänger ni in dem i ugnen i 15 minuter, och medans ni gör det kan ni blanda ihop kakao och florsocker/vaniljsocker i en skål - till glasyr. Men blanda inte i mjölken fören när ni tagit ur muffinsen ur ugnen, och precis innan ni är klara att smeta på glasyren för annars så stelnar den!





Jag plockade fram minimarshmallows för att lägga på glasyren!



Plocka ur muffinserna ur formen - behövs såklart inte om ni har dem i vanliga muffinsformar ;)
Smeta på glasyren och sen är det klart!

Tips lägg in muffinses i kylen så stelnar kletet fortare och de slipper ligga och gegga ut sig i värmen! :)


Kommentarer
Postat av: Leia

Hej!



Allt bra? =)

2009-08-08 @ 21:07:53
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: emilia

hej :D ser mycket gott ut :P

2010-09-12 @ 00:31:55
URL: http://eemisan.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0