I have a dream

Jag drömde att jag hade världens sötaste valp inatt!
Den var en pytteliten och brun, korthårig valp - inte
 alls en sån som jag skulle välja om jag skulle skaffa
en hund just nu, men ändå så sjukt söt - som jag bar
 omkring på, och försökte få kontroll över.

När jag vaknade var jag helt galen hundsjuk,
och började tänka på alla bra saker med att ha hund.
Okej att våran förra hund var den underbaraste sak
som någonting har vandrat runt på jorden, och aldrig
ens tänkte tanken att skada någon eller vara olydig.
Skulle bli ganska svårt att få till en lika perfekt hund igen ;)

Men så berättade jag om det för mamma, och hennes
kommentar var "jaa, vi kan skaffa en hund till dig, men
då är den din, och det är ditt ansvar att gå kurser med
den, och att träna den, och gå på promenad och att
 mata den.

Jag har inga problem alls med det, förutom att det blir
ganska krångligt att ta sig hem från skolan varje lunch
för att gå ut med hunden, och jag skulle inte kunna
åka ut och resa - vilket jag älskar att göra.
Plus att jag måste försöka ta mitt körkort snart, och
det skulle vara skönt att ha ett jobb och få lite extra pengar.

Nu sitter jag här och kan inte sluta tänka på det.
Jag skulle kunna lösa det om jag verkligen vill,
men det blir nog ganska fullt upp då.... *suck*


Kommentarer

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0