Filosoferingar

Yiha mina ögon går i kors..
Engelskan gick ganska snabbt, och på fredag har vi vårat första prov, och jag som bara haft två engelskalektioner... wish me luck!
Efter engelskan hade vi natur, och först skulle vi sitta i grupper och bestämma vilka föremål på brickan framför oss som var levande och vilka som var döda... stenen var ju defentivt död i alla fall!
Sen spelade vi "fisk i sjön" det var så jag kallade det i alla fall. Typ finns i sjön fast man skulle få par i fiskfamiljer för att lära sig olika fisksorter typ :S

Efter engelskan hade vi filisofi och jag fattade ingenting!
han satt och berättade lite roliga saker som vanligt men sen gick vi in på värsta kompliserade snacket och logik.

"Madeleine simmar" är en bla bla bla.. och den kan vara sat eller falskt, men om vi kallar "Madeleine simmar" för P så kan man är P en bla bla bla, men om man kallar P för "Madeleine simmar" så är det en annan sak som kallas bla bla.... o så vidare!
En rolig sak kom i alla fall upp, o det var en gåta som Simon drog.

"Du går på en väg, som slutar i en korsning där vägen delar sig åt två olika håll. Där står två bröder som ser likadana ut, men en talar alltid sanning och en ljuger alltid, men saken är att du inte vet vem det är som ljuger och vem som talar sanning. För att få reda på vilken väg som går till himlen får du fråga en av bröderna en fråga, men bara EN!
Vilken fråga ska du fråga för att få resa på vilken väg som går till himlen?"


klura på ut den om ni kan ;)

Kommentarer
Postat av: Tobias - Mitt liv genom en kameralins

sv. usch för söndagar :P

Tack så mkt :D



Hoppas att allt är bra med dig :D



kram

2009-08-31 @ 20:51:27
URL: http://perspektiw.blogg.se/

Skriv en kommentar! :D

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

Din mail-adress: (syns bara för Tilda)

Din blogg:

Skriv din kommentar!

Trackback
RSS 2.0